Nicon Care heeft een cliëntenraad die momenteel uit twee leden bestaat. Deze leden behartigen en bewaken de belangen van alle cliënten van onze organisatie. De cliëntenraad functioneert onafhankelijk en brengt gevraagd en ongevraagd advies uit over allerlei zaken die cliënten aangaan.
De cliëntenraad praat, namens de de cliënt, mee over (beleids)zaken en geeft gevraagd en ongevraagd advies. Dit is voor Nicon Care belangrijk, omdat de cliëntenraad onze enige partner is die vanuit de ervaring van cliënten kan spreken. De cliëntenraad is als het ware de stem van de cliënt.
Wat doet de cliëntenraad om bij te dragen aan de verbetering van de zorgverlening van Nicon Care:
Waarvoor kunt u als cliënt of familie de cliëntenraad benaderen?
U kunt contact opnemen als u vragen, opmerkingen of suggesties heeft voor verbetering van de zorg en dienstverlening. De cliëntenraad hoort graag wat er beter kan, maar ook waar u tevreden over bent. De cliëntenraad is het beste bereikbaar per mail: cliëntenraad@niconcare.nl.
Bent u cliënt of familielid van een cliënt bij Nicon Care? De cliëntenraad is nog op zoek naar een extra lid voor de cliëntenraad. Vanuit de cliëntenraad kunt u namens de cliënten invloed uitoefenen op het beleid van Nicon Care.